. L298n Sterownik silnika jest przeznaczony do wydajnego kontrolowania prędkości i kierunku silników DC i Stepper, szczególnie w projektach wymagających solidnego zarządzania energią.Ten podwójny sterownik pełnego mostu obsługuje aplikacje o wysokim i napięciu, idealne do silników, przekaźników i elektromagnetów.Akceptując standardowe poziomy logiki TTL, płynnie integruje się z obwodami kontrolnymi.L298N zawiera podwójne wejścia do włączania, umożliwiając niezależne lub wyłączone silnik bez modyfikowania głównych wejść.Dodatkowe wejście zasilania pozwala uruchomić stronę logiczną przy niższym napięciu niż zasilanie silnika, zwiększając kompatybilność z różnymi poziomami logiki.
Szpilka | Nazwa | Funkcjonować |
1;15 | Sens a;Zmysł b | Pomiędzy tym pinem a podłożem jest podłączony rezystor sensowny do kontrolowania prądu obciążenia. |
2;3 | Out 1;Out 2 | Wyjścia mostu a;Prąd, który przepływa przez obciążenie połączone między tymi dwoma pinami, jest monitorowany przy pin 1. |
4 | Vs. | Napięcie zasilania dla etapów mocy wyjściowej.Nieindukcyjny kondensator 100nf musi być połączony między tym pinem a podłożem. |
5;7 | Wejście 1;Wejście 2 | Wejścia kompatybilne z TTL mostu A. |
6;11 | Włącz a;Włącz b | TTL kompatybilny Włącz wejście: Stan L wyłącza most A (Włącz A) i/lub most B (włącz B). |
8 | GND | Grunt. |
9 | VSS | Napięcie zasilania dla bloków logicznych.Kondensator 100nf musi być podłączony między tym pinem a uziemieniem. |
10;12 | Wejście 3;Wejście 4 | Wejścia kompatybilne z TTL mostu B. |
13;14 | Out 3;Out 4 | Wyjścia mostu B;Prąd, który przepływa przez obciążenie połączone między tymi dwoma pinami, jest monitorowany przy pinie 15. |
- | N.C. | Nie połączone |
Sterownik L298N obsługuje napięcie robocze do 46 V, co czyni go odpowiednim do zastosowań wymagających wyższych napięć.Pozwala to na prowadzenie szerokiej gamy silników, szczególnie przydatnych podczas pracy z silnikami DC o dużej mocy, które wymagają stabilnej kontroli napięcia.
Przy całkowitej pojemności prądu stałego do 4A, L298N jest zaprojektowany do obsługi wymagających obciążeń.Ta funkcja jest przydatna w aplikacjach, które obejmują większe silniki lub wiele mniejszych silników, zapewniając płynne działanie bez ryzyka przegrzania.
Kierowca oferuje niskie napięcie nasycenia, co oznacza, że minimalizuje utratę energii i pozwala na efektywne zużycie mocy.Ta funkcja pomaga utrzymać spójną wydajność motoryczną, która może być szczególnie pomocna w zastosowaniach, w których precyzja i ochrona energii są priorytetami.
L298N zawiera wbudowaną funkcję ochrony w obwodzie, zapewniając automatyczne wyłączenie w przypadku przegrzania.Ta funkcja pomaga przedłużyć żywotność sterownika i połączonych komponentów, dodając dodatkową warstwę bezpieczeństwa projektom napędzanym silnikiem.
L298N jest zbudowany do obsługi logicznych napięć wejściowych „0” do 1,5 V, co daje wysoką odporność na szum elektryczny.Zapewnia to, że kierowca nadal działa niezawodnie, nawet w środowiskach elektrycznych, co jest szczególnie przydatne w ustawieniach przemysłowych lub projektach z udziałem wielu komponentów elektronicznych.
Specyfikacje techniczne, atrybuty, parametry i porównywalne części dla stmicroelectronics L298N
Typ | Parametr |
Status cyklu życia | Aktywne (ostatnia aktualizacja: 6 miesięcy temu) |
Czas realizacji fabryki | 10 tygodni |
Uchwyt | Przez dziurę |
Typ montażu | Przez dziurę |
Pakiet / obudowa | MultiWatt-15 (pionowe, wygięte i rozłożone leady) |
Liczba szpilek | 15 |
Temperatura robocza | -40 ° C ~ 150 ° C TJ |
Opakowanie | Rura |
Kod JESD-609 | E3 |
Status części | Aktywny |
Poziom wrażliwości na wilgoć (MSL) | 1 (nieograniczony) |
Liczba terminów | 15 |
Kod ECCN | Ear99 |
Końcowe wykończenie | Matowa cyna (SN) |
Zastosowania | Silniki DC, przekaźniki, elektromagnety, silniki krokowe |
Napięcie - zasilanie | 4,5 V ~ 7 V. |
Pozycja końcowa | Zygzak |
Liczba funkcji | 2 |
Napięcie zasilania | 5v |
Podstawowy numer części | L298 |
Liczba pinów | 15 |
Liczba wyjść | 4 |
Napięcie wyjściowe | 46v |
Maksymalny prąd wyjściowy | 3a |
Napięcie zasilania roboczego | 42 V. |
Liczba kanałów | 2 |
Interfejs | Logika |
Prąd zaopatrzenia operacyjnego | 13ma |
Konfiguracja wyjściowa | Half Bridge (4) |
Prąd wyjściowy | 2a |
Spoczynkowy prąd | 500MA |
Charakterystyka wyjściowa | Totem-Pole |
Prąd wyjściowy na kanał | 2a |
Napięcie emitera kolektora (VCEO) | 46v |
Maksymalny prąd kolekcjonerski | 3a |
Polaryzacja wyjściowa | PRAWDA |
Charakterystyka wejściowa | Standard |
Napięcie - obciążenie | 4,8 V ~ 46 V. |
Ochrona błędów | Ograniczenie prądu, nad temperaturą |
Napięcie zasilania 1-nom | 42 V. |
Napięcie zasilania min (DC) | 4,8 V. |
Wbudowane zabezpieczenia | Nad prądem |
Typ silnika | Szczotkowane |
Typ obciążenia | Indukcyjny |
Wysokość | 10,7 mm |
Długość | 19,6 mm |
Szerokość | 20 mm |
Dotrzyj do SVHC | Brak SVHC |
Hartowanie promieniowania | NIE |
Status Rohs | ROHS3 zgodne |
Ołów za darmo | Ołów za darmo |
Numer części | L298n | MAX232DW | TJA1048T, 118 | MAX202CDR | MAX232ECN |
Producent | Stmicroelectronics | Instrumenty Texas | NXP USA Inc. | Instrumenty Texas | Instrumenty Texas |
Pakiet / obudowa | MultiWatt-15 (pionowe, wygięte i rozłożone leady) | 16-socjalny (szerokość 0,154, 3,90 mm) | 14-socjalna (szerokość 0,154, 3,90 mm) | 16-socjalny (szerokość 0,295, 7,50 mm) | 16-DIP (szerokość 0,300, 7,62 mm) |
Liczba szpilek | 15 | 16 | 16 | 16 | 16 |
Napięcie wyjściowe | 46 v | - | - | 7 v | - |
Interfejs | Logika | - | - | - | - |
Napięcie zasilania min | 4.8 v | 5 v | 5 v | 5 v | 5 v |
Napięcie zasilania | 5 v | 5 v | 5 v | 5 v | 5 v |
Napięcie zasilania 1-nom | 42 v | 5 v | 5 v | 5 v | 5 v |
Status Rohs | ROHS3 zgodne | ROHS3 zgodne | ROHS3 zgodne | ROHS3 zgodne | ROHS3 zgodne |
Numer części | Opis | Producent |
L298KV | 2A 2 kanał, pełny mostek peryferyjny, PZFM15 | Instrumenty Texas |
L298HN | Dual Full Bridge Kierowca | Stmicroelectronics |
L298N jest często używany do sterowania silnikami DC, co pozwala dostosować zarówno prędkość, jak i kierunek.To sprawia, że nadaje się do aplikacji, w których potrzebujesz precyzyjnego sterowania silnikiem, takim jak w automatycznych systemach, modelach małych pojazdów i robotyce hobbystycznej.
Dzięki podwójnej konfiguracji m-mostu L298N jest skuteczny w prowadzeniu silników krokowych.Ta funkcja jest cenna w aplikacjach wymagających dokładnych kroków silnika, takich jak drukarki 3D, maszyny CNC i inne urządzenia, w których niezbędne jest precyzyjne pozycjonowanie.
Wszechstronność i niezawodność kierowcy L298N sprawiają, że jest to popularny wybór w robotyce.Pozwala płynnie kontrolować wiele silników, dzięki czemu idealnie nadaje się do robotów, które wymagają złożonych ruchów, od prostych modeli uruchamiających przeszkody po bardziej zaawansowane roboty i pojazdy.
Oprócz silników L298N może również kierować innymi obciążeniami indukcyjnymi, takimi jak przekaźniki i elektromagnety.Ta aplikacja rozszerza swoją przydatność na projekty obejmujące kontrolę elektromagnetyczną, takie jak automatyczne przełączniki, mechanizmy blokujące i systemy oparte na siłownikach.
L298N jest produkowany przez Stmicroelectronics, dobrze ugruntowany dostawca niezawodnych rozwiązań półprzewodników w różnych zastosowaniach elektronicznych.Znany z łączenia wiedzy projektowej z siłą produkcyjną, Stmicroelectronics produkuje dostosowalne komponenty dla nowoczesnych potrzeb elektronicznych.Ich podejście do rozwoju zapewnia, że produkty takie jak L298N płynnie pasują do różnorodnych zastosowań, obsługujących skuteczną i niezawodną kontrolę silnika.
L298N to podwójny sterownik silnika mostka, który pozwala kontrolować zarówno prędkość, jak i kierunek dwóch silników DC jednocześnie.Gdy napięcie zasilania silnika wynosi do 12 V, możesz włączyć regulator 5 V na kierowcy.Pozwala to na użycie pinu 5V jako wyjścia, które mogą zasilać urządzenia, takie jak płytka Arduino.
L298N jest częścią rodziny kierowców silnikowych L298, każda z unikalną zdolnością do obsługi.L298N specyficznie obsługuje do 3 amperów przy 35 woltach DC, co czyni go solidnym wyborem do zasilania większości silników hobby.
Aby kontrolować prędkość, możesz wysyłać sygnały do pinu Włącz dla każdego silnika.Na przykład wysłanie wysokiego sygnału, aby włączyć pin 1, sprawi, że silnik będzie uruchomieniem z pełną prędkością, a wysłanie niskiego sygnału go wyłączy.Jeśli użyjesz sygnału PWM, możesz dostosować prędkość, ponieważ będzie on różny w zależności od cyklu pracy PWM.
Sterowniki L293D i L298N mają różne struktury kontroli silnika.L293D to czterokrotny sterownik silnika, który wykorzystuje pół h mostu, umożliwiając niezależną kontrolę wszystkich czterech linii wejściowych.Z drugiej strony L298N używa podwójnego mostu pełnego H, co oznacza, że musisz użyć pełnego mostu i nie możesz obsługiwać połowy jego niezależnie.
Most H to obwód, który umożliwia nakładanie napięcia na silnik w obu kierunkach.Umożliwia to uruchamianie silników DC do przodu i do tyłu, co jest pomocną funkcją robotyki i innych aplikacji, w których potrzebujesz kontroli kierunkowej.
Proszę wysłać zapytanie, natychmiast odpowiemy.
na 2024/10/29
na 2024/10/29
na 1970/01/1 2933
na 1970/01/1 2485
na 1970/01/1 2077
na 0400/11/8 1871
na 1970/01/1 1759
na 1970/01/1 1707
na 1970/01/1 1649
na 1970/01/1 1536
na 1970/01/1 1530
na 1970/01/1 1500