Wszechstronny L293dne IC służy jako kierowca silnika, biegły w dostarczaniu do 600 mA prądu dwukierunkowego.Działając w zakresie napięcia od 4,5 V do 36 V, obsługuje spektrum zastosowań, zapewniając niezawodną moc i kontrolę obciążeń indukcyjnych, takich jak silniki i przekaźniki.Jego integracja z różnymi systemami jest ułatwiona przez pakiet PDIP, płynnie dopasowując się do konstrukcji obwodów.
• • L293dnee4
• • L293dneg4
• • L293n
L293DNE to IC kierowcy silnika zawierające 16 odrębnych szpilek, z których każdy zaprojektowany jest dla unikalnej funkcji.Zdobycie wglądu w jego układ może zwiększyć jego użyteczność w aplikacjach kontroli silników.
Pin 1 działa jako pin włączalny dla silnika 1 i wymaga aktywacji wysokiego sygnału.Ta konfiguracja pozwala na precyzyjne zarządzanie operacjami silnikowymi, przyczyniając się do wydajnych systemów sterowania.
Pins 2 i 7 to dedykowane wejścia dla silnika 1. Użytkownicy wprowadzają tutaj sygnały wprowadzane w celu ustalenia dynamiki silnika, takich jak kierunek i prędkość.
Piny 3 i 6 działają jako piny wyjściowe dla silnika 1, kierując zasilanie od układu scalonego bezpośrednio do silnika.Odpowiednie okablowanie i zrozumienie tych wyników może poprawić wydajność silnika.
Połączenia uziemienia w pinach 4, 5, 12 i 13 oferują punkty odniesienia, promując stabilność obwodu i redukcję szumów.
Pin 8 jest przydzielany dla napięcia zasilania, zwykle 12 V, które zasila silniki.Prawidłowe wejście napięcia obsługuje niezawodne działanie i długowieczność urządzenia.
PIN 16 zapewnia regulowane dostawy 5V, użyteczne dla obwodów pomocniczych, ułatwiając płynną integrację dodatkowych komponentów.
Pin 9 to PIN Włącz dla silnika 2, również wymagający wysokiego sygnału do zaangażowania.Ta symetria w projektowaniu upraszcza integrację podwójnych systemów motorycznych, często stosowanych w aplikacjach robotycznych.
Piny 10 i 15 służą jako piny wejściowe, podczas gdy szpilki 11 i 14 działają jako piny wyjściowe dla silnika 2. Ta lustrzana konfiguracja jest zgodna z modułowym projektem, obsługując skalowalne projekty rozwojowe.
Atrybut produktu |
Wartość atrybutu |
Producent |
Instrumenty Texas |
Pakiet / obudowa |
PDIP-16 |
Opakowanie |
Rura |
Długość |
19,8 mm |
Szerokość |
6,35 mm |
Wysokość |
4,57 mm |
Konfiguracja wyjściowa |
Mostek |
Napięcie wyjściowe |
36 v |
Prąd wyjściowy |
1a |
Prąd zaopatrzenia operacyjnego |
24 Ma |
Napięcie zasilania roboczego |
4,5 V ~ 36 V |
Temperatura robocza |
0 ° C ~ 70 ° C. |
Liczba pinów |
16 |
Styl montażowy |
Przez dziurę |
Liczba wyjść |
4 |
Typ produktu |
Kontrolery i sterowniki silnika / ruchu / zapłonu |
L293DNE obsługuje szeroki zakres napięcia od 4,5 V do 36 V, oferując harmonijną integrację z różnymi mikrokontrolerami i systemami elektronicznymi.Ta wszechstronność pozwala na kreatywne rozwiązania, które zwiększają możliwość dostosowania projektów.Wiele konfiguracji, takich jak pełny podwójny most i pełny most, jest możliwych w przypadku L293DNE, co pozwala mu obsłużyć do 2 wzmacniaczy prądu szczytowego na kanał.Ta elastyczność jest atrakcyjna w scenariuszach wymagających precyzyjnej kontroli wielu silników, niezależnie lub jednocześnie.
Urządzenie oferuje solidną kontrolę logiki dla operacji silnika.Funkcje takie jak przegrzanie i ochrona przed zwarciami zwiększają bezpieczeństwo i stabilność systemów silnikowych.Te zabezpieczenia chronią nie tylko komponenty, ale także przedłużają żywotność silnika i systemu.W praktycznych zastosowaniach takie środki ochronne często prowadzą do zmniejszenia konserwacji i wyższej wydajności systemu.Zmokanie i ochrona zwarcia podkreśla skupienie się na bezpieczeństwie, oferując zabezpieczenia, które pomagają systemowi znieść trudne warunki.Funkcje te doskonale nadają się do utrzymywania funkcjonalności, szczególnie w środowiskach o różnych obciążeniach lub wymagających okolicznościach.Zaawansowane zastosowania zależą od tych środków w celu utrzymania spójności operacyjnej bez uszczerbku dla niezawodności.
L293DNE to elastyczne zintegrowane obwód popularny do obsługi silników DC i różnych obciążeń indukcyjnych.Zawiera dwa pół mostu H, umożliwiające dopracowane zarządzanie kierunkiem i prędkością silnika.Kierunek, w którym silnik zabiera zawiasy na wysokich i niskich stanach kluczowych pinów.Każda konfiguracja wejściowa w połowie m mostu może zainicjować ruch do przodu lub do tyłu.Przejście między tymi stanami wymaga precyzyjnego obsługi, aby uniknąć zaburzeń elektrycznych lub przeciągnięcia silnika.Prędkość silnika w L293DNE jest manipulowana przy użyciu sygnałów PWM, które modyfikują cykl pracy.Dostosowując stosunek „ON” do „poza”, precyzyjne regulacja prędkości staje się możliwa do osiągnięcia.Ta technika jest ulubionym w kontekstach takich jak drony i zdalnie sterowane pojazdy, w których precyzja prędkości jest rozkoszą dla użytkowników.
L293DNE jest chwalony za zdolność do skutecznego radzenia sobie z silnikami o wysokiej prądu, często stając się wyborem dla osób zaangażowanych w robotykę i automatyzację.Jego projekt obsługuje bezproblemowe zasilanie silników bez polegania na kosztownych komponentach, umożliwiając skuteczne zarządzanie finansami i usprawnione działalność.
Korzystanie z L293DNE oferuje możliwości optymalizacji kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu niezawodności.Jego zintegrowane mechanizmy ochronne, takie jak regulacja prądu termicznego i prąd wyjściowa, działają jako zabezpieczenia przed przeciążeniami i potencjalnymi problemami, wspierając poczucie bezpieczeństwa wśród użytkowników.Takie zabezpieczenia okazały się cenne w kontekstach aplikacji, zmniejszając czas przestoju i przedłużając długowieczność urządzeń.
Niezwykła odporność na hałas L293DNE obsługuje stabilną operację wśród zaburzeń elektrycznych.Ta jakość jest doceniana w sektorach i środowiskach przemysłowych o aktywności elektromagnetycznej, gdzie pomaga utrzymać dokładne przetwarzanie sygnału i łagodzi błędy operacyjne.
L293DNE wyróżnia się swoją zdolnością do precyzyjnej kontroli silnika, zapewniając dokładne regulacje prędkości i kierunku.Ta precyzja jest dobra do zadań wymagających wysokiej dokładności, zapewniającej spójną wydajność motoryczną bez żadnych zakłóceń.Ten aspekt jest często odnotowany w analizach technicznych i studiach przypadków podkreślających wyrafinowane układy elektromechaniczne.
Parametr |
Min |
Max |
JEDNOSTKA |
Napięcie zasilania, vCC1 |
36 |
V |
|
Napięcie zasilania wyjściowego, vCC2 |
36 |
V |
|
Napięcie wejściowe, vI |
7 |
V |
|
Napięcie wyjściowe, vo |
-3 |
VCC2 + 3 |
V |
Szczytowy prąd wyjściowy, io (Niepetyczne, t ≤ 5 ms): L293 |
-2 |
2 |
A |
Szczytowy prąd wyjściowy, io (Niepetyczne, t ≤ 100 µs):
L293d |
-1.2 |
1.2 |
A |
Ciągły prąd wyjściowy, io: L293 |
-1 |
1 |
A |
Ciągły prąd wyjściowy, io: L293d |
-600 |
600 |
mama |
Maksymalna temperatura połączenia, tJ |
150 |
° C. |
|
Temperatura przechowywania, tSTG |
-65 |
150 |
° C. |
L293DNE wpływa na elektronikę gospodarstwa domowego poprzez kontrolowanie funkcji silnika w urządzeniach takich jak odtwarzacze CD i drukarki.Jego zdolność do regulacji prędkości i kierunku silnika, oferując precyzję i elastyczność.Obejmuje to równoważenie kosztów z funkcjonalnością w celu osiągnięcia zarówno roztropności finansowej, jak i doskonałej wydajności.
L293DNE energetyzuje inteligentne pojazdy i systemy autonomiczne, napędzając wiele silników jednocześnie.Ta funkcja obsługuje złożone ruchy i wykonania zadań, zwiększając zautomatyzowaną wydajność projektu.Osiągnięcie odpowiedniej mieszanki momentu obrotowego i prędkości jest często produktem rygorystycznej iteracji i testowania, zapewniającym doskonałą konstrukcję robotyczną.
Jako wszechstronny kontroler silnika L293DNE znajduje zastosowanie w różnych projektach, wydajnie obsługując silniki krokowe w maszynach CNC i drukarkach 3D.Wydajność ta ułatwia gładsze przejścia i precyzyjne pozycjonowanie w zakresie projektów, w których ceniona jest dokładność.Zintegracja tego układu wymaga dokładnego zrozumienia projektów i ograniczeń obwodów, podkreślając połączenie konceptualnego i praktycznego wykonania.
L293DNE jest wysoce przystosowującym się sterownikiem silnika, który jest w stanie zarządzać czterema szybkimi silnikami.Dzięki możliwości dostarczania do 600 mA i działania od 4,5 V do 36 V, znajduje różnorodne zastosowania zarówno w projektach automatyzacji przemysłowej, jak i kreatywnych hobby.Jego wszechstronność pozwala na bezproblemową integrację z wieloma aplikacjami, odzwierciedlając pomysłowość projektowania i funkcji.
Alternatywy, takie jak L293DNE4, L293DNEG4 i L293N, stanowią realne opcje.Każda z nich oferuje podobne możliwości, zapewniając spójną kontrolę motoryczną bez poświęcania wydajności.Wybór między tymi alternatywami często zależy od dostępności i określonych wymagań elektrycznych, odzwierciedlając przemyślane rozważania w wyborach technologicznych.
L293DNE wykorzystuje dwa obwody mostka H, zapewniając precyzyjną manipulację kierunkiem i prędkością silnika.Obwody te optymalizują sterowanie silnikiem, ułatwiając bezproblemowe zmiany między operacją do przodu i do tyłu.Takie możliwości są dobre w robotyce i automatyzacji, w których kreatywność harmonizuje z wydajnością mechaniczną.Wybór odpowiednich technik przełączania może zwiększyć żywotność i wydajność motoryczną.
Połączenie silnika polega na powiązaniu z punktami wyjściowymi L293DNE, zapewniając prawidłowe łączenie zacisków z uziemieniem lub zasilaniem.Ta konfiguracja obsługuje niezależne zarządzanie podwójnymi silnikami, umożliwiając wyrafinowane ruchy i rotację.Zapewnienie niezawodności połączenia i odpowiednie napięcie jest dobre dla płynnej funkcjonalności.
Proszę wysłać zapytanie, natychmiast odpowiemy.
na 2024/09/30
na 2024/09/30
na 1970/01/1 2935
na 1970/01/1 2494
na 1970/01/1 2083
na 0400/11/8 1885
na 1970/01/1 1759
na 1970/01/1 1710
na 1970/01/1 1651
na 1970/01/1 1541
na 1970/01/1 1537
na 1970/01/1 1504