BTS5030-1eja jest jednokanałowym inteligentnym przełącznikiem zasilania bocznego wysokiego napięcia o wartości rezystancji 30MΩ.Jest osadzony w EP PG-DSO-8-43, odsłonięty pakiet PAD i zapewnia funkcje ochrony i możliwości diagnostyczne.Tranzystor mocy składa się z pionowego MOSFET MOSFET NOC CANNEL z pompą ładowania, co zapewnia doskonałą wydajność.Ponadto BTS5030-1EJA Switch IC integruje technologię Smart6, pokazując jej postęp technologiczny i niezawodność.Ten przełącznik zasilania jest specjalnie zaprojektowany do napędzania lamp do 2*P21W, a także LED odpowiednich dla trudnych środowisk samochodowych.Co więcej, nadaje się do obciążeń rezystancyjnych, indukcyjnych i pojemnościowych i może zastąpić przekaźniki elektromechaniczne, bezpieczniki i obwody dyskretne, szczególnie w przypadku obciążeń prądu o wysokim odczuciu, takich jak lampy.Funkcje te umożliwiają BTS5030-1eja zaspokojenie różnorodnych potrzeb zarządzania energią.
Alternatywne modele:
• • BTS4175SGA
• • BTS50301EJAXUMA1
• • ISP772T
• • ITS4100SJNXUMA1
• • NCV8460ADR2G
• Producent BTS5030-1eja to Infineon Technologies.
• Jego zużycie energii wynosi 1,7 W.
• Działa z napięcia zasilania od 5 V do 28 V.
• Jego temperatura pracy wynosi -40 ° C do 150 ° C.
• Jego metodą instalacji jest SMD lub SMT.
• BTS5030-1EJA jest dostępne w opakowaniu SOIC-8 i taśmach lub kołowrotku (TR).
• BTS5030-1eja ma długość 4,9 mm, szerokość 3,9 mm i wysokość 1,45 mm.
• BTS5030-1EJA ma 8 pinów, 1 kanał wejściowy i 1 kanał wyjściowy.
W przypadku przeciążenia, takiego jak wysoki rozrywka włókna zimnej lampy lub zwarcie do uziemienia, BTS5030-1eja oferuje kilka mechanizmów ochrony.
Jeśli uziemienie modułu zostanie utracone, ale obciążenie utrzymuje połączenie z uziemieniem, urządzenie chroni się poprzez automatyczne wyłączenie (jeśli wcześniej było w stanie ON) lub pozostając z dala, niezależnie od napięcia obecnego na pin.Jeśli podłoże urządzenia zostanie utracone, wskazane jest zatrudnienie rezystorów wejściowych między mikrokontrolerem a BTS5030-1EJA, aby zagwarantować stan wyjściowy kanału.W przypadku utraty modułu lub podłoża urządzenia oznaczony prąd jako iout (GND) może uciec od DMO.Kolejna liczba schematycznie ilustruje ten scenariusz.Komponent ZGND można skonfigurować jako rezystor lub diodę.
W przypadku odwrotnej biegunowości wewnętrzne diody ciała DMO powodują rozpraszanie mocy.Prąd w tej wewnętrznej diodzie ciała jest ograniczony przez samo obciążenie.Dodatkowo prąd w ścieżce naziemnej i piny logiczne muszą być ograniczone do maksymalnego prądu.Poniższy rysunek pokazuje typowe zastosowanie.Rezystor RGND służy do ograniczenia prądu w ochronie Zenera urządzenia.Rezystory Rden i Rin są używane do ograniczenia prądu w logice urządzenia i na etapie ochrony ESD.RSense służy do ograniczenia prądu w sensownym tranzystorze, który zachowuje się jak dioda.Zalecana wartość dla rden = rin = rSense = 4,7 kΩ.ZGND może być rezystorem 150 Ω lub diodą Schottky z rezystorem 1 kΩ równolegle.W przypadku, gdy przepięcie nie jest uwzględniane w aplikacji, RGND można zastąpić diodą Schottky i rezystorem 1kΩ równolegle.Opcjonalnie kondensator równolegle jest zalecany z powodów EMC.Podczas odwrotnej polaryzacji nie są dostępne funkcje ochrony.
Istnieje zintegrowany mechanizm zacisku ochrony przepięcia (ZD (AZ)).Aby zagwarantować, że ten mechanizm działa poprawnie w aplikacji, prąd w diodzie Zenera musi być ograniczony rezystorem gruntu.Poniższy rysunek pokazuje typową aplikację do wytrzymania problemów z przepięciem.W przypadku napięcia zasilania wyższe niż VS (AZ) włącza się tranzystor mocy, a napięcie w sekcji logicznej jest zaciśnięte.W rezultacie wewnętrzny potencjał gruntu wzrasta do VS - VS (AZ).Ze względu na diody ESD Zener potencjał na pin i den wzrasta prawie do tego potencjału, w zależności od impedancji połączonego obwodu.W przypadku, gdy urządzenie było włączone, przed przepełnieniem, BTS5030-1eja pozostaje włączony.W przypadku BTS5030 -1EJA było wyłączone, przed przepełnieniem, tranzystor mocy można aktywować.W przypadku, gdy napięcie zasilania znajduje się powyżej VBAT (SC) i poniżej VDS (AZ), tranzystor wyjściowy nadal działa i podąża za wejściem.Jeśli kanał znajduje się w stanie ON, parametry nie są już gwarantowane, a żywotność jest zmniejszona w porównaniu z zasięgiem napięcia zasilania nominalnego.W szczególności wpływa na niezawodność zwarcia, a także maksymalną zdolność EALE ELEAT.ZGND jako rezystor (150 Ω) zapewni doskonałe wyniki w porównaniu z diodą i rezystorem (1 kΩ).
Pomiędzy VS (UV) i VS (OP) uruchamiany jest mechanizm podnośnika.VS (OP) reprezentuje minimalne napięcie, w którym może odbywać się włączanie i wyłączenie.VS (UV) reprezentuje minimalne napięcie, na którym może się przytrzymać.Jeśli napięcie zasilania jest poniżej mechanizmu podnośnika vs (UV), urządzenie jest wyłączone (wyłącza się).Gdy tylko napięcie zasilania przekracza mechanizm podnośnika vs (OP), urządzenie można włączyć.Gdy przełącznik jest włączony, funkcje ochrony są działające.Niemniej jednak diagnoza nie jest gwarantowana, dopóki VS nie będzie w zakresie VNOM.Poniższe szkicu mechanizmu podnośnika.
• Kwalifikowane AEC
• One kanałowy urządzenie
• Bardzo niski prąd stojący
• Zielony produkt (zgodny z ROHS)
• Zwiększona kompatybilność elektromagnetyczna
• Ochrona bezpieczeństwa ESD
• Wejścia logiczne 3,3 V i 5 V
• Logika odizolowana od gruntu obciążenia
• DMO ma wyjątkowo niski prąd upływowy w stanie wyłączonym
BTS5030-1EJA realizuje monitorowanie statusu pracy obwodu w czasie rzeczywistym głównie poprzez projektowanie obwodów wewnętrznych i cechy funkcjonalne.
Monitorowanie temperatury: Ponieważ środowiska motoryzacyjne mogą generować wysokie temperatury, BTS5030-1eja może zawierać czujniki temperatury do monitorowania temperatury przełącznika zasilania i otoczenia.Pomaga to wykryć warunki przegrzania w czasie i podejmować odpowiednie środki ochronne, takie jak obniżenie prądu roboczego lub wyłączenie zasilania, aby zapobiec uszkodzeniu sprzętu.
Mechanizm kontroli logiki i sprzężenia zwrotnego: BTS5030-1EJA ma możliwość sterowania logicznego, umożliwiając jej natychmiastową ocenę i dostosowywanie się do parametrów obwodów w czasie rzeczywistym.Po wykryciu anomalii, takich jak podwyższona temperatura, prąd lub napięcie, IC przełącznika zasilania inicjuje mechanizm sprzężenia zwrotnego natychmiast, zapewniając bezpieczeństwo obwodów poprzez takie działania, jak granica prądu, regulacja poziomu wyjściowego lub wystawianie sygnałów ostrzegawczych.
Monitorowanie napięcia i prądu: BTS5030-1EJA może mieć w środku zintegrowane czujniki napięcia i prądu, które są w stanie monitorować wartości napięcia i prądu w obwodzie w czasie rzeczywistym.W porównaniu z ustalonymi progami bezpieczeństwa przełącznik zasilania IC może ustalić, czy obwód znajduje się w normalnym zakresie roboczym.
BTS5030-1eja ma łącznie 8 pinów, a jego schemat pin jest następujący:
Pin 1 (GND): połączenie uziemienia
Pin 2 (IN): sygnał wejściowy do aktywacji kanału
Pin 3 (Den): Sygnał cyfrowy, aby włączyć lub wyłączyć diagnozę urządzenia
Pin 4 (IS): prąd zmysłowy wybranego kanału
Pin 5 (NC): Brak wewnętrznego połączenia z układem
PIN 6,7,8 (Out): chroniony kanał o wysokiej mocy wyjściowej
System zarządzania akumulatorami: W pojazdach elektrycznych BTS5030-1EJA może być używany do ładowania i rozładowywania kontroli w systemie zarządzania akumulatorami, aby zapewnić bezpieczeństwo i stabilność ładowania i rozładowywania akumulatorów, przedłużenie żywotności akumulatora i poprawy zakresu pojazdów elektrycznych.
Elektryczne sterowanie sprzętem pomocniczym: BTS5030-1eja, oprócz serwowania jako system zarządzania akumulatorami, może również funkcjonować jako kontroler różnych elektrycznych elementów pomocniczych w pojeździe, obejmując elektryczny układ wspomagania kierownicy, sprężarkę klimatyzacyjną elektryczną i elektryczne pompy wody, między innymi.Umożliwia to precyzyjną regulację tych urządzeń, zwiększając w ten sposób ogólną wydajność samochodu, jak i jego efektywność energetyczną.
System odzyskiwania energii: BTS5030-1EJA służy do regulacji systemu odzyskiwania energii, przekształcając energię kinetyczną wytwarzaną podczas hamowania pojazdu w energię elektryczną do magazynowania lub ponownego użycia.Zwiększa to efektywność energetyczną samochodu, zmniejsza zużycie energii i zmniejsza zależność od konwencjonalnych układów hamowania.
Kontrola silnika elektrycznego: BTS5030-1EJA można wykorzystać do kontrolowania start, przyspieszenia, opóźnienia i innych operacji silnika elektrycznego samochodu.Skuteczne kontrolowanie prądu i napięcia silnika elektrycznego może zrealizować bardziej wydajną konwersję energii i poprawić wydajność energii i oszczędność energii samochodu.
Możesz zastąpić BTS5030-1EJA BTS4175SGA, BTS50301EJAXUMA1, ISP772T, ITS4100SJNXUMA1 lub NCV8460ADR2G.
Główną funkcją BTS5030-1EJA jest kontrolowanie przepływu prądu elektrycznego do obciążenia, zwykle w systemach motoryzacyjnych, takich jak oświetlenie, ogrzewanie lub silniki.
BTS5030-1EJA zazwyczaj zapewnia informacje zwrotne diagnostyczne, takie jak wykrywanie zwarcia i wskazanie wyłączania termicznego, umożliwiając łatwe monitorowanie jego statusu.