DomBlogPopularny przewodnik BCI Bateria Pack Wprowadzenie
Popularny przewodnik BCI Bateria Pack Wprowadzenie
Istnieje tak wiele rodzajów akumulatorów samochodowych, że może być trudne do wyboru, i istnieje wiele rodzajów akumulatorów BCI.Ale dzięki wykresowi rozmiaru baterii BCI właściciele samochodów i technicy mogą z pewnością podejmować świadome decyzje.Wykres dokładnie kategoryzuje baterie nie tylko według rozmiarów fizycznych, ale także pojemności i zamierzonej aplikacji, dostosowując wybory do konkretnych potrzeb różnych pojazdów.Wykres BCI znacznie łagodzi proces wyboru baterii poprzez wyznaczenie, które typy baterii najlepiej nadają się do różnych kategorii pojazdów - od samochodów rodzinnych po floty komercyjne.Zrozumienie tych rozróżnień pomaga właścicielom pojazdów zapewnić, że ich wybór jest zgodny z wymaganiami mocy i ograniczeń instalacji ich pojazdu.W tym artykule wprowadzono głównie najpopularniejsze pakiety baterii i przedstawią każdemu sugestie na zakup baterii.
Katalog
Rysunek 1: Bateria BCI
Wykres rozmiaru pakietu baterii BCI jest istotnym narzędziem do identyfikacji odpowiedniej baterii samochodowej.Kategoryzuje akumulatory według wielkości, pojemności i przeznaczenia, ułatwiając użytkownikom dokonywanie świadomych wyborów.Każda kategoria, podobnie jak grupa 27 i grupa 31, celuje w określone potrzeby pojazdu.Akumulatory grupy 31 wyróżniają się ich używaniem w wytrzymałościach.Są one idealne dla dużych pojazdów i sprzętu, które zużywają dużo mocy.Ich duży rozmiar i wysoka pojemność są dostosowane do przedłużonego i intensywnego użytku.Użytkownicy powinni ściśle zbadać oceny i wytrzymałość AM-godzinę (AH), aby zapewnić, że spełniają wymagania swoich pojazdów o dużej mocy.
Z drugiej strony grupa 24 i grupa 27 są idealne do pojazdów średniej wielkości.Stwarzają równowagę między wielkością a mocy mocy, zapewniając, że zapewniają wystarczającą energię do uruchomienia i prowadzenia pojazdu bez zbyt dużego.To sprawia, że są inteligentnym wyborem do codziennego używania pojazdów.
W przypadku mniejszych pojazdów z ciasnymi przestrzeniami silnika kompaktowy bateria grupy 51R jest idealnie dopasowana.Pomimo swojego rozmiaru zapewnia wystarczającą moc do podstawowych operacji pojazdów, co czyni go wydajną opcją dla mniejszych samochodów.
Większe pojazdy, takie jak SUV -y i ciężarówki, korzystają z baterii grupy 35.Baterie te oferują większą pojemność i silniejszą pozycję, kluczowe dla wspierania wyrafinowanej elektroniki i dużych silników startowych.Ich projekt priorytetowo traktuje trwałość i stabilny zasilacz.Wykres obejmuje również różne inne grupy, takie jak grupy 47, 34, 48, 41, 65, 94r i 78, zaspokojenie szerokiego spektrum pojazdów od samochodów rodzinnych po floty komercyjne.Wymiary fizyczne i oceny wzmacniacza tych akumulatorów znacząco wpływają na ich cechy wydajności, takie jak moc początkowa, długowieczność i odporność na temperaturę.
Wybór prawidłowego rozmiaru i pojemności akumulatora idzie w parze z osiągnięciem optymalnej wydajności i bezpieczeństwa.Niedopasowanie może powodować awarię zasilania i potencjalne uszkodzenie układu elektrycznego pojazdu.Kiedy nadszedł czas, aby wymienić baterię, konsultacja z instrukcją podręcznika pojazdu lub zaufanym zasobem online może pomóc w zapewnieniu, że nowa bateria jest nie tylko prawidłowo instalowana, ale także bezpiecznie i wydajnie.Zrozumienie szczegółów każdego rodzaju baterii i wybór właściwego zgodnie z potrzebami pojazdu są niezbędnymi krokami, które każdy właściciel samochodu powinien podjąć, aby utrzymać wydajność i bezpieczeństwo pojazdu.
W branży motoryzacyjnej wybór odpowiedniego rodzaju baterii wpływa na to, jak niezawodnie pojazd będzie działał w ciągu swojego życia, a producenci samochodów stale rozwijają różne opcje baterii odpowiednie dla określonych rodzajów pojazdów.Trzy główne rodzaje baterii na rynku to ołowiany kwas, AGM (chłonna szklana mata) i litowo-jonowe, z których każda służy unikalne role w zależności od ich atrybutów technologicznych.
Baterie ołowiowe, znane ze swojej opłacalności i niezawodności, są tradycyjnym wyborem, szczególnie w konwencjonalnych pojazdach paliwowych.Zapewniają podstawową moc potrzebną do uruchomienia silników i utrzymania stabilnego wyjścia napięcia.Pomimo ich większej wagi dojrzałość technologii ołowiu sprawia, że te akumulatory są stosunkowo proste w utrzymaniu, co czyni je opcją przyjazną budżetowi.
Akumulatory AGM opierają się na tradycyjnej konstrukcji kwasowej ołowiu, włączając specjalne szklane maty, które pochłaniają elektrolity.Ta struktura zapobiega wyciekom i sprawia, że akumulatory AGM są bardziej stabilne w środowiskach wibracyjnych, o niższych prędkościach rozładowania.Są idealne do pojazdów o wyższych potrzebach energetycznych, takich jak luksusowe samochody i pojazdy o wysokiej wydajności, które mają rozległe konfiguracje elektroniczne i wymagające systemy startowe.
Akumulatory litowo-jonowe wyróżniają się ze względu na wysoką gęstość energii i lżejszą masę, co czyni je preferowanym wyborem pojazdów elektrycznych i hybrydowych.Oferują dłuższą żywotność i możliwość szybkiego ładowania.Chociaż mają wyższe koszty początkowe, ich wydajność operacyjna i korzyści środowiskowe sprawiają, że stają się coraz bardziej popularne w nowoczesnych pojazdach.
Wielkość grupy
|
Lxwxh (cale)
|
LXWXH (CM)
|
Baterie grupy 24
|
10,25 x 6,8125 x 8,875
|
26 x 17,3 x 22,5
|
Baterie grupy 27
|
12.0625 x 6,8125 x 8,875
|
30,6 x 17,3 x 22,5
|
Baterie grupy 31
|
13 x 6,8125 x 9.4375
|
33 x 17,3 x 24
|
Baterie grupy 34
|
10,25 x 6,8125 x 7,875
|
26 x 17,3 x 20
|
Baterie grupy 35
|
9.0625 x 6,875 x 8,875
|
23 x 17,5 x 22,5
|
Baterie grupy 51 i 51R
|
9.374 x 5,0625 x 8,8125
|
23,8 x 12,9 x 22,3
|
Baterie grupy 65
|
12.0625 x 7,5 x 7,5625
|
30,6 x 19 x 19,2
|
Baterie grupy 78
|
10,25 x 7,0625 x 7,3125
|
26 x 17,9 x 18,6
|
Wykres 1: Wykres porównawczy głównych rozmiarów akumulatorów w
Ten artykuł
Rysunek 2: Bateria BCI grupa 24
Baterie BCI grupy 24 są wszechstronnymi jednostkami często wykorzystywanymi w różnych zastosowaniach, w tym dużych systemach zasilających nieszczery (UPS), sprzętu medycznego, systemów bezpieczeństwa, elektrycznych wózków inwalidzkich, różnych rodzajów pojazdów i zastosowań przemysłowych.Akumulatory te są specjalnie zaprojektowane do aplikacji głębokich cyklu, które wymagają rozszerzonego w trybie gotowości lub ładowania pływakowego, a nie przede wszystkim w przypadku silników początkowych.Ich średniej wielkości ma niewielkie zmiany między podgrupami, które wymagają starannego wyboru, aby każda bateria pasowała prawidłowo w jej określonej obudowie lub baterii.
Najczęstszymi kompozycjami chemicznymi występującymi w akumulatorach grupy BCI są AGM (chłonna szklana mata) i SLA (szczelnie kwas ołowiowy).Oba typy oferują doskonałą trwałość i stabilną wydajność.Ponadto istnieją baterie grupy wykonane z żelu, zalanych kwasów ołowiowych i materiały litowo-jonowe dostępne na rynku.Każdy rodzaj baterii ma unikalne wymagania dotyczące ładowania i konserwacji, a także charakterystykę życia ze względu na specyficzne właściwości chemiczne.
Pod względem wielkości standardowe wymiary dla baterii grupy BCI 24 mają 10,25 cala (260 mm) o długości 6,8125 cali (173 mm) szerokości i 8,875 cala (225 mm) wysokości.Jednak w tej grupie istnieją podgrupy z niewielkimi różnicami w rozmiarze, które należy dokładnie sprawdzić w stosunku do specyfikacji wymaganych, aby zapewnić, że akumulator dokładnie pasuje do zamierzonego urządzenia lub komory baterii.Na przykład bateria BCI Grupa 24F jest nieco dłuższa i szersza niż inne podgrupy, podczas gdy bateria grupy 24T stoi na 9,75 cala (około 248 mm), która wynosi 0,875 cala (około 22 mm) wyższa niż standardowa bateria grupy 24.Oznacza to, że jeśli komora baterii jest zaprojektowana do pomieszczeń standardowej akumulatorów grupy 24 o wysokości 8,875 cala, może ogólnie pomieścić akumulator grupy 24T.
Należy zauważyć, że baterie grupy 34 mają tę samą długość i szerokość, co akumulatory grupy 24, ale są o cal krótszą wysokość.Daje to użytkownikom, którzy mogą musieć wybierać między akumulatorami o tej samej długości i szerokości, ale różną wysokości dodatkowa elastyczność.
Rysunek 3: Bateria BCI Grupa 27
Baterie BCI Grupa 27 są rozpoznawane za ich duże i solidne możliwości, co czyni je preferowanym wyborem do wymagających aplikacji, takich jak motoryzacyjne, morskie, systemy poza siecią, RV i podobne konfiguracje.Z zakresem pojemności zwykle od 66 do 110 amp godzin (AH) w ciągu 20 godzin, akumulatory te są zaprojektowane tak, aby zapewnić znaczną moc, obsługując 600 do 1000 wzmacniaczy na zimno (CCA) i zapewniając zdolności rezerwowe (RC) od 140 do 220 minut.Ta kombinacja wysokiej pojemności i mocy wyjściowej zapewnia, że mogą one zaspokoić wyższe zapotrzebowanie na energię, co ma kluczowe znaczenie dla pojazdów i systemów wymagających niezawodnego uruchamiania i energii operacyjnej w różnych warunkach.
Waga akumulatorów grupy 27 różni się znacznie, ogólnie spada między 54 a 70 funtami (24,5 do 32 kilogramów), na które wpływa przede wszystkim ich wewnętrzna konstrukcja.Ta wariancja masy odzwierciedla różne rodzaje technologii zastosowanych w tej grupie, takie jak płaskie płyty lub płytki spiralne, z których każda inaczej przyczynia się do ogólnej wydajności i trwałości baterii.Fizycznie wymiary standardowej baterii grupy 27 mają zazwyczaj 12,0625 cali długości, szerokości 6,8125 cala i 8,875 cala (około 306 x 173 x 225 milimetrów).Ten rozmiar sprawia, że baterie grupy 27 nieco mniejsze niż w grupie 31, co pozwala im dopasować się do różnych ustawień, w których przestrzeń może być nieco ograniczona, ale nadal potrzebna jest znaczna moc.
Grupa 27 obejmuje kilka blisko powiązanych, ale odrębnych podkategorii, a mianowicie grupa 27, 27f i 27H, każda dostosowana do nieco różnych specyfikacji i zastosowań, ale ogólnie klasyfikowana w parasolu grupy 27.Chociaż akumulatory te są najczęściej konstruowane przy użyciu technologii zamkniętej kwasu ołowiowego (SLA) z komponentami chłonnej szklanej maty (AGM), która jest szczególnie odpowiednia do zastosowań w cyklu głębokim, dostępne są również opcje AGM z podwójnym zastosowaniem, które zostały zaprojektowane w celu zapewnienia zarówno doskonałych doskonałychUruchamianie mocy i głębokiego cyklu, aby pomieścić szerszy zakres zastosowań.
Jeśli chodzi o opcje litowe, akumulatory litowe grupy 27 są mniej powszechne niż w grupie 31. Dla użytkowników w szczególności szukających baterii 12V 100AH lub podobnego fosforanu żelaza litowego (LifePo4) może być korzystne rozważenie opcji w grupie 31, którasą bardziej rozpowszechnione i specjalnie dostosowane do takich potrzeb.Wybierając baterię grupy 27, ważne jest, aby wziąć pod uwagę konkretne wymagania aplikacji.Obejmuje to nie tylko wymiary fizyczne i wagę, ale także rodzaj technologii akumulatorów-niezależnie od AGM dla głębokiego jazdy na rowerze, podwójnym, czy może litowym, jeśli priorytety są priorytetami wyższej wydajności i niższej wagi.
Rysunek 4: Bateria BCI Grupa 31
Baterie BCI Grupa 31 są przeznaczone do zastosowań o wysokim żądaniu, w tym systemów morskich, motoryzacyjnych i poza siecią.Te solidne jednostki mają zakres pojemności od 75 do 125 amp godzin (AH) w ciągu 20-godzinnego okresu rozładowania, zdolnego do dostarczenia wzmacniaczy od 750 do 1250 zimnych krzyżowania (CCA) i zapewnienia zdolności rezerwowych (RC) między 150 do 250 minut.Te cechy sprawiają, że są dobrze dostosowane do systemów zasilania, które wymagają niezawodnego, trwałego zaopatrzenia w energię.
Fizyczne wymiary tych baterii, zwykle około 13 cali długości, 6,8 cala szerokości i 9,44 cala wysokości (330 x 173 x 240 milimetrów), pozwalają im dopasować do różnych przestrzeni, od kompaktowej do ekspansywnej.Waga tych akumulatorów może się znacznie różnić-modele litowe są lżejsze, często mniejsze niż 30 funtów, podczas gdy wersje kwasowe ołowiowe mogą ważyć blisko 80 funtów.Zmienność ta wynika przede wszystkim z różnic w ich wewnętrznej chemii i konstrukcji.
Tradycyjne akumulatory grupy 31 obejmują odmiany takie jak AGM (chłonna szklana mata), żel i typy zalane.W szczególności akumulatory AGM są faworyzowane ze względu na ich niskie potrzeby konserwacyjne i odporność na wibracje, dzięki elektrolicie pochłaniającym specjalnie zaprojektowane szklane matki między płytkami ołowiowymi.Postępy w technologii spowodowały popularność akumulatorów fosforanu żelaza litowego (LIFEPO4) w tej grupie.Baterie te są wyposażone w system zarządzania akumulatorami (BMS), który czujnie monitoruje kluczowe wskaźniki, takie jak napięcie, ładowanie i rozładowanie oraz temperatura.To monitorowanie pomaga zapobiegać problemom, takim jak przeładowanie, głębokie rozładowywanie i przegrzanie, które są kluczowe dla akumulatorów stosowanych w ustawieniach krytycznych w zakresie bezpieczeństwa.Akumulatory LifePo4 są znacznie lżejsze niż ich odpowiedniki ołowiu-często dwa do trzech razy, więc mogą znieść znacznie więcej cykli ładowania/rozładowania przy minimalnej degradacji wydajności.
Jeśli chodzi o ładowanie tych jednostek, konieczne jest stosowanie dedykowanych ładowarek baterii litowych lub zaawansowanych ładowarek AGM wyposażonych w tryb ładowania specyficznego dla litu.Zapewnia to zarówno bezpieczeństwo, jak i długowieczność baterii.Grupa 31 oferuje teraz modele o wyższym napięciu, takie jak 24 V (właściwie 25,6 V) i 36 V (właściwie 38,4 V), idealne do systemów wymagających większej mocy, takich jak silniki trollingowe i konfiguracje RV.Te wyższe opcje napięcia pomagają zmniejszyć ogólną liczbę potrzebnych baterii w tych konfiguracjach.
Rysunek 5: Bateria BCI Grupa 34
Baterie BCI Group 34 są dobrze znane ze swojej średniej wielkości kompilacji i potężnej wydajności, co czyni je idealnymi do różnych zastosowań, w tym pojazdów, łodzi, ustawień przemysłowych i systemów poza siecią.Przy pojemności energetycznej od 50 do 75 amp godzin (AH) w ciągu 20-godzinnego cyklu rozładowania, akumulatory te oferują również wzmacniacze na zimno (CCA) od 750 do 900 i zdolności rezerwowych (RC) od 100 do 145 minut.Możliwości te sprawiają, że akumulatory grupy jest niezawodne dla rutynowych startu, jak i rygorystyczne użycie, które obejmują częste i głębokie zrzuty.
Pod względem wymiarów fizycznych akumulatory grupy mierzą długość około 10,25 cala, szerokość 6,8125 cala i wysokość 7,875 cala.Ten rozmiar jest nieco podobny do akumulatorów grupy 24, chociaż modele grupy 34 są mniej więcej cal, co jest ważnym czynnikiem do rozważenia do zamontowania ich w określonych przedziałach lub ciasnych przestrzeniach.Waga tych akumulatorów może się znacznie różnić, zwykle od 37 do 51 funtów (16,8 do 23,1 kilogramów), pod wpływem ich wewnętrznej struktury i użytych materiałów.Akumulatory mogą wykorzystać technologię chłonnej szklanej maty (AGM), żel lub tradycyjne zalewane konfiguracje kwasu ołowiu.Aby ułatwić łatwiejsze obsługę i transport, większość baterii grupy 34 obejmuje wbudowane uchwyty.Jednak mimo że nie są zbyt ciężkie, przenoszenie ich na znaczne odległości może być trudne i może prowadzić do zmęczenia mięśni lub obciążenia, jeśli nie są ostrożne.
Interesującym wariantem jest bateria 34/78, która zawiera standardowe zaciski typowe dla grupy 34, a także ma dodatkowe terminale boczne odpowiednie dla gniazd 3/8 cali.Te podwójne akumulatory są na ogół nieco większe niż standardowe modele grupy 34, co wymaga starannego pomiaru przed zakupem, aby upewnić się, że pasują do wyznaczonych skrzynek baterii.
Ważne jest również, aby zauważyć różnicę między akumulatorami grupy 34 i grupy 34R, która polega na orientacji terminalowych słupków.Standardowa bateria grupy 34 ma swój dodatni terminal po lewej stronie, podczas gdy wersja grupy 34R umieszcza dodatni terminal po prawej stronie, drobne, ale istotne rozróżnienie w celu zapewnienia prawidłowej instalacji i prawidłowego wyrównania z okablowaniem pojazdu lub sprzętu.
Większość wiodących marek oferuje zarówno baterie grupy 34, jak i grupy 34R, szeroko dostępne zarówno w sklepach fizycznych, jak i online.Przeważnie akumulatory te są wytwarzane za pomocą technologii AGM, doceniane za ich bezobsługowe działanie i zwiększone bezpieczeństwo ze względu na ich zapieczętowany projekt.Niemniej jednak istnieją wyjątki, takie jak bateria Banshee 34 m, która wykorzystuje technologię ulepszonej baterii (EFB), twierdziła, że jest bezobsługowa, ale nadal zachowuje charakterystykę tradycyjnych zalanych akumulatorów ołowiowych.
Rysunek 6: Bateria BCI Grupa 35
Baterie BCI Grupa 35 należą do kategorii średniej o 20-godzinnej pojemności, która zwykle obejmuje od 42 do 65 amp godzin (AH).Dostarczają zimne wzmacniacze do rozładowania (CCA) w zakresie od 430 do 850 i mają pojemności rezerwowe (RC) rozciągające się od 90 do 130 minut.Te specyfikacje pokazują swoją zdolność do zarządzania zarówno intensywnymi wymaganiami energetycznymi, jak i długotrwałym użytkowaniem.Z fizycznymi wymiarami około 9 1/16 cali na 6 7/8 cali na 8 7/8 cali (230 mm na 175 mm na 225 mm), akumulatory te pasują wygodnie w różnych ustawieniach instalacji, jednocześnie zapewniając znaczną moc wyjściową.
Projekt AGM w bateriach grupy 35 jest specjalnie zaprojektowany w celu zapobiegania wyciekom i wyeliminowaniu kłopotów konserwacyjnych, co czyni je szczególnie odpowiednimi do ról początkowej i podwójnej.Współczesne pojazdy często polegają na tych akumulatorach nie tylko dla znacznych prądów początkowych niezbędnych zarówno dla silników benzynowych, jak i wysokoprężnych, ale także dostarczania zasilania do różnych systemów elektrycznych i elektronicznych, gdy silnik jest wyłączony - od systemów audio i wentylacji po konfiguracje oświetlenia i bezpieczeństwa.Akumulatory AGM Grupa 35 są doskonałe do zapewnienia silnych prądów początkowych, a ze względu na niedawne postępy technologiczne w technologii AGM są również skuteczne w obsłudze cykli częstego ładunku i rozładowania, często przewyższając tradycyjne akumulatory kwasowe ołowiu na mokro/zalane.Pozostają one niezawodne nawet w bardzo niskich temperaturach, co może kwestionować standardowe akumulatory litowe.
Rosnące preferencje akumulatorów fosforanu żelaza litowego (LifePo4) w tej grupie wynika głównie z ich wyposażonych systemów zarządzania akumulatorami (BMS).BMS skrupulatnie monitoruje i kontroluje parametry akumulatora, chroniąc akumulator poprzez odłączenie go od obwodu w razie potrzeby, aby zapobiec nadmiernemu napięciu, nadmiernej ładowania, nadmiernej prądu i nadmiernej obsiadowej oraz w celu zarządzania wahaniami temperatury.Zapewnia również zrównoważenie poszczególnych ogniw, dzięki czemu akumulatory LifePo4 jest bezpośrednim zamiennikiem tradycyjnych akumulatorów SLA w wielu scenariuszach.Baterie litowo-jonowe znacznie przyćmiły akumulatory AGM jako akumulatory startowe ze względu na ich lżejszą masę i wyższą wydajność.Ważne jest jednak, aby uznać, że akumulatory litowe są wrażliwe na niskie temperatury, co może wywołać ich BMS, aby odłączyć je od systemu zasilania pojazdu, co jest problemem, który nie ma baterii AGM ołowiu.
Rysunek 7: Bateria BCI Grupa 51
Baterie BCI Grupa 51 i 51R są skrupulatnie zaprojektowane w celu zgodności z określonymi wymiarami zwykle wymaganymi dla samochodów baterii, każda o długości około 9,375 cali, szerokości 5,0625 cali i wysokości 8,75 cala.Ten kompaktowy rozmiar pozwala na zamontowanie w wyznaczonych przestrzeniach baterii w większości pojazdów.
Akumulatory te wykorzystują technologię chłonnej maty szklanej (AGM) w strukturze zamkniętej kwasu ołowiu (SLA), dzięki czemu są wysoce odporne na wibracje i wystarczająco solidne, aby wytrzymać wymagające środowiska motoryzacyjne.Technologia AGM jest preferowana w tych zastosowaniach, ponieważ zawiera elektrolit w szklanych matach, zwiększając wydajność i żywotność baterii poprzez zapobieganie wyciekom i przewyższając tradycyjne zalane akumulatory ołowiowe pod względem niezawodności i wymagań konserwacji.Czasami znajdziesz warianty takie jak te w grupie U1, które pomimo tego, że są oznaczone jako grupa 51, są nieco mniejsze.Ta regulacja zwykle zmniejsza ich wagę i nieznacznie obniża ich pojemność, siłę początkową i zdolność rezerwową.Akumulatory te są jednak strategicznie zoptymalizowane pod kątem określonych scenariuszy, w których korzystne są mniejsze i lżejsze masy, zapewniając, że te regulacje nie szkodzi wydajności baterii w jej głównej roli.
Rozróżnienie między akumulatorami grupy 51 i 51R obejmuje przede wszystkim umieszczenie terminali, co jest niezbędne do bezproblemowej instalacji.Baterie grupy 51 mają dodatni terminal po lewej stronie, podczas gdy wersja 51R ma go po prawej.Różnica ta ma kluczowe znaczenie dla pojazdów, które wymagają określonego układu terminala, aby pomieścić układ połączeń kablowych w komorze akumulatora, zapewniając bezpieczną i czystą konfigurację bez konieczności ponownego przetwarzania kabli lub dodatkowych regulacji.Wybierając baterię grupy 51 lub 51R, konieczne jest dopasowanie nie tylko rozmiaru fizycznego i konfiguracji terminali do specyfikacji pojazdu, ale także rozważenie możliwości wydajności baterii.Akumulatory AGM w tych grupach znane są z doskonałych wzmacniaczy na zimno i zdolność do skutecznego utrzymania ładunku, dzięki czemu są bardzo odpowiednie do różnych aplikacji motoryzacyjnych, które wymagają niezawodnych i długotrwałych źródeł zasilania.Zrozumienie tych szczegółowych atrybutów możesz upewnić się, że wybrana przez ciebie bateria nie tylko idealnie pasuje, ale także solidnie spełnia wymagania operacyjne pojazdu, zapewniając niezawodność i rozszerzając żywotność obsługi baterii.
Cyfra 8: BCI Group 65 Bateria
Baterie BCI Grupa 65 mają znaczne wymiary fizyczne, zwykle o długości 12,1 cala, 7,5 cala szerokości i 7,6 cala wysokości lub około 306 mm x 192 mm x 192 mm.Wymiary te sprawiają, że jest to wspólny wybór dla nowoczesnych pojazdów, statków i różnych maszyn przemysłowych.
Przede wszystkim akumulatory grupy 65 obejmują technologię chłonnej maty szklanej (AGM) w ramie uszczelnionego kwasu ołowiowego (SLA).Projekt AGM jest wysoce poszukiwany ze względu na wyjątkową odporność na wibracje i szczelne cechy, idealne do wymagających środowisk wymagających trwałych i niskich rozwiązań mocy.W przypadku zastosowań, które wymagają jeszcze większego bezpieczeństwa i stabilności, niektóre akumulatory grupy 65 wykorzystują chemię fosforanu żelaza litowego (LifePo4) z komórkami takimi jak IFR-26650.Komórki te zazwyczaj działają przy napięciu nominalnym od 3,2 do 3,3 wolta, z maksymalnym zalecanym napięciem ładowania od 3,5 do 3,6 woltów.Baterie te, uznawane za solidność, zapewniają niezawodną energię nawet w rygorystycznych warunkach.
Nowsze akumulatory LifePo4 w zakresie grupy 65 coraz częściej przyjmują komórki pryzmatyczne lub płaskie w celu zwiększenia ich pojemności i wydajności cykli ładowania/rozładowania.Jednak te akumulatory litowo-jonowe są rzadziej stosowane do zastosowań, które wymagają mocy początkowej lub roztworów podwójnego przeznaczenia, ponieważ LifePo4 lepiej nadaje się do wymagań głębokiego cyklu o dużej pojemności.To sprawia, że są one szczególnie korzystne dla długoterminowego dostarczania energii wymaganej w konfiguracjach energii odnawialnej lub systemach zasilania kopii zapasowych.Sektory motoryzacyjne, morskie i przemysłowe, które wykorzystują baterie litowo-jonowe, ogólnie wyposażają je w wyrafinowany system zarządzania akumulatorami (BMS).Ten system starannie monitoruje kluczowe parametry baterii, takie jak napięcie, prąd i temperatura.Aktywnie interweniuje również, aby odłączyć akumulator od obwodu, aby zapobiec ryzykom, takim jak przeładowanie, głębokie rozładowywanie i przegrzanie, chroniąc w ten sposób integralność operacyjną baterii i przedłuża jej żywotność.
Rysunek 9: BCI Group 78 Bateria
Baterie BCI Grupa 78 to średnia kwas ołowiu, które głównie wykorzystują technologię szczeliny kwasu ołowiu (SLA) z konstrukcją chłonnej szklanej mat (AGM).Ta konstrukcja jest wysoce ceniona za trwałość i bezobsługowe działanie, co czyni ją idealną do różnych aplikacji motoryzacyjnych.Technologia AGM jest szczególnie korzystna, ponieważ otacza elektrolit akumulatora w szklanych matach, skutecznie zapobiegając wszelkim wyciekom i zwiększaniu zarówno wydajności ładowania, jak i rozładowywania.Chociaż akumulatory AGM są standardowe dla grupy 78, dostępne są alternatywy takie jak żel, mokro/zalane i litowe fosforan żelaza (LifePo4), ale mniej rozpowszechnione.LifePo4, znany ze stabilności i przedłużonego cyklu życia, zazwyczaj nie jest wybierany do zastosowań grupy 78 ze względu na konkretne wymagania energetyczne i projektowe pojazdów, które zwykle wykorzystują te akumulatory.
Baterie grupy 78 mierzą około 10,25 cala długości, 7,0625 cali szerokości i 7,3125 cali wysokości (26 x 17,9 x 18,6 centymetrów), rozmiary podobne do grup 34 i 24. To podobieństwo pozwala na wysokie zamienność wśród tych baterii w różnych zastosowaniach.
Szczególną uwagę wymaga tego, że producenci czasami oferują akumulatory oznaczone jako „34/78”, które są wyposażone w oba najlepsze terminale SAE typowe dla terminali grupy 34 i bocznej 3/8 "typowych dla grupy 78. Te podwójne baterie, często oznaczone przez„DT” dla podwójnego terminalu oferują większą wszechstronność w różnych tworzeniach i modelach pojazdów, uwzględniając różne konfiguracje terminali wymagane przez różne projekty pojazdów.
Kiedy nadszedł czas, aby wymienić baterię, zwłaszcza modele oznaczone jako 34, 34/78 lub 78, kluczowe jest podwójne wymiary pudełka baterii w stosunku do rzeczywistych wymiarów nowej baterii.Zawsze podejmuj dokładne pomiary, aby zapewnić, że nowa akumulator bezpiecznie pasuje do przedziału i dostosowuje się do określonych potrzeb zasilania i wymaganiami operacyjnymi aplikacji, zapobiegając w ten sposób problemów związanych z niewłaściwym dopasowaniem lub przemieszczeniem baterii podczas użytkowania.
Utrzymanie baterii samochodu zapewnia, że działa wydajnie i trwa tak długo, jak to możliwe.Oto prosty przewodnik, który pomoże Ci utrzymać baterię w najlepszym stanie:
Regularne kontrole: Zacznij od sprawdzenia baterii pod kątem oznak korozji, luźnych połączeń i wszelkich potencjalnych wycieków.Problemy te mogą prowadzić do słabej wydajności i zmniejszenia żywotności baterii.
Wyczyść terminale: Z czasem zaciski akumulatora mogą gromadzić depozyty, które mogą zakłócać połączenie.Wyczyść te zaciski mieszanką sody oczyszczonej i wody.Nałóż mieszaninę delikatnie za pomocą pędzla, szorując każdą korozję lub pozostałość, aby zapewnić solidne połączenie.
Zarządzaj użyciem elektrycznym: Gdy silnik jest wyłączony, zminimalizuj użycie akcesoriów elektrycznych, takich jak radio, światła lub klimatyzacja.Nadmierne użycie bez uruchomienia silnika może odprowadzać akumulator szybciej niż zwykle.
Regularnie jazda: ładowanie akumulatora jest utrzymywane poprzez regularne korzystanie z pojazdu.Postaraj się prowadzić samochód przynajmniej raz w tygodniu, aby uzyskać wystarczającą odległość, aby akumulator był odpowiednio naładowany i zapobiec utratę ładunku z czasem.
Chroń przed ekstremalnymi temperaturami: Baterie są wrażliwe na ekstremalne temperatury.Podczas upałów staraj się zaparkować w cieniu, aby zapobiec przegrzaniu.W chłodne dni rozważ użycie koca izolacyjnego, aby bateria była ciepła i wydajna.
Sprawdź system ładowania: Czasami sprawdź system ładowania samochodu, aby wcześnie złapać wszelkie problemy.Może to zapobiec problemom związanym z baterią i zapewnić, że system ładuje baterię tak, jak powinien.
Miej oko na inne elementy pojazdu, takie jak pasy i alternatory, które mogą wpływać na żywotność baterii.Utrzymanie tych części może pomóc w utrzymaniu płynnego działania całego pojazdu i przedłużenia żywotności baterii.
Niezależnie od tego, czy wymieniasz starą baterię, czy wybierasz ją dla nowego pojazdu, wykres rozmiaru pakietu baterii BCI jest nieocenionym zasobem, który upraszcza tę kluczową decyzję.Konsultując się z wykresem, właściciele pojazdów mogą uniknąć pułapek niedopasowania akumulatora, co może prowadzić do awarii zasilania i potencjalnych uszkodzeń układu elektrycznego pojazdu.Ponadto regularne kontrole i konserwacja, takie jak upewnienie się, że terminale są czyste, a połączenia są ciasne, mogą wydłużyć żywotność baterii.Ostatecznie zrozumienie i korzystanie z wykresu rozmiaru akumulatorów BCI umożliwia właścicielom samochodów do dokonywania wyborów, które zwiększają wydajność i długowieczność ich pojazdu, zapewniając bezpieczne i wydajne działanie w różnych warunkach jazdy.
Rozmiar grupy BCI
|
L x W x H (mm)
|
L x W x H (cale)
|
21
|
208 x 173 x 222
|
8 3/16 x 6 13/16 x 8 3/4
|
21R
|
208 x 173 x 222
|
8 3/16 x 6 13/16 x 8 3/4
|
22f
|
241 x 175 x 211
|
9 1/2 x 6 7/8 x 8 5/16
|
22HF
|
241 x 175 x 229
|
9 1/2 x 6 7/8 x 9
|
Baterie grupy 22NF
|
240 x 140 x 227
|
9 7/16 x 5 1/2 x 8 15/16
|
22r
|
229 x 175 x 211
|
9 x 6 7/8 x 8 5/16
|
Baterie grupy 24
|
260 x 173 x 225
|
10 1/4 x 6 13/16 x 8 7/8
|
24f
|
273 x 173 x 229
|
10 3/4 x 6 13/16 x 9
|
24h
|
260 x 173 x 238
|
10 1/4 x 6 13/16 x 9 3/8
|
24r
|
260 x 173 x 229
|
10 1/4 x 6 13/16 x 9
|
24t
|
260 x 173 x 248
|
10 1/4 x 6 13/16 x 9 3/4
|
25
|
230 x 175 x 225
|
9 1/16 x 6 7/8 x 8 7/8
|
Bateria grupy 26
|
208 x 173 x 197
|
8 3/16 x 6 13/16 x 7 3/4
|
Bateria grupy 26R
|
208 x 173 x 197
|
8 3/16 x 6 13/16 x 7 3/4
|
Bateria grupy 27
|
306 x 173 x 225
|
12 1/16 x 6 13/16 x 8 7/8
|
27f
|
318 x 173 x 227
|
12 1/2 x 6 13/16 x 8 15/16
|
27h
|
298 x 173 x 235
|
11 3/4 x 6 13/16 x 9 1/4
|
29nf
|
330 x 140 x 227
|
13 x 5 1/2 x 8 15/16
|
33
|
338 x 173 x 238
|
13 5/16 x 6 13/16 x 9 3/8
|
Bateria grupy 34
|
260 x 173 x 200
|
10 1/4 x 6 13/16 x 7 7/8
|
Bateria grupy 34R
|
260 x 173 x 200
|
10 1/4 x 6 13/16 x 7 7/8
|
Bateria grupy 35
|
230 x 175 x 225
|
9 1/16 x 6 7/8 x 8 7/8
|
36R
|
263 x 183 x 206
|
10 3/8 x 7 3/16 x 8 1/8
|
40R
|
278 x 175 x 175
|
11 x 6 15/16 x 6 15/16
|
41
|
293 x 175 x 175
|
11 9/16 x 6 15/16 x 6 15/16
|
42
|
242 x 175 x 175
|
9 9/16 x 6 15/16 x 6 15/16
|
43
|
334 x 175 x 205
|
13 1/8 x 6 7/8 x 8 1/16
|
45
|
240 x 140 x 227
|
9 7/16 x 5 1/2 x 8 15/16
|
46
|
273 x 173 x 229
|
10 3/4 x 6 13/16 x 9
|
Baterie grupy 47
|
242 x 175 x 190
|
9 9/16 x 6 7/8 x 7 1/2
|
Baterie grupy 48
|
278 x 175 x 190
|
11 x 6 7/8 x 7 1/2
|
Baterie grupy 49
|
354 x 175 x 190
|
13 15/16 x 6 7/8 x 7 1/2
|
50
|
343 x 127 x 254
|
13 1/2 x 5 x 10
|
Baterie grupy 51
|
238 x 129 x 223
|
9 3/8 x 5 1/16 x 8 3/4
|
Baterie grupy 51R
|
238 x 129 x 223
|
9 3/8 x 5 1/16 x 8 3/4
|
52
|
186 x 147 x 210
|
7 5/16 x 5 13/16 x 8 1/4
|
53
|
330 x 119 x 210
|
13 x 4 11/16 x 8 1/4
|
54
|
186 x 154 x 212
|
7 5/16 x 6 1/16 x 8 3/8
|
55
|
218 x 154 x 212
|
8 9/16 x 6 1/16 x 8 3/8
|
56
|
254 x 154 x 212
|
10 x 6 1/16 x 8 3/8
|
57
|
205 x 183 x 177
|
8 1/16 x 7 3/16 x 6 15/16
|
Baterie grupy 58
|
255 x 183 x 177
|
10 1/16 x 7 3/16 x 6 15/16
|
Baterie grupy 58R
|
255 x 183 x 177
|
10 1/16 x 7 3/16 x 6 15/16
|
Baterie grupy 86
|
230 x 173 x 203
|
9 1/16 x 6 13/16 x 8
|
90
|
243 x 175 x 175
|
9 9/16 x 6 7/8 x 6 7/8
|
91
|
280 x 175 x 175
|
11 x 6 7/8 x 6 7/8
|
92
|
316 x 175 x 175
|
12 7/16 x 6 7/8 x 6 7/8
|
93
|
354 x 175 x 175
|
13 15/16 x 6 7/8 x6 7/8
|
Baterie grupy 94R
|
315 x 175 x 190
|
12 7/16 x 6 7/8 x 7 1/2
|
Baterie grupy 95R
|
394 x 175 x 190
|
15 9/16 x 6 7/8 x 7 1/2
|
Baterie grupy 96R
|
242 x 175 x 175
|
9 1/2 x 6 7/8 x 6 7/8
|
97r
|
252 x 175 x 190
|
9 15/16 x 6 7/8 x 7 1/2
|
98R
|
283 x 175 x 190
|
11 1/8 x 6 7/8 x 7 1/2
|
99
|
207 x 175 x 175
|
8 1/8 x 6 7/8 x 6 7/8
|
99r
|
210 x 175 x 175
|
8 1/4 x 6 7/8 x 6 7/8
|
100
|
260 x 179 x 188
|
10 1/4 x 7 1/16 x 7 3/8
|
101
|
260 x 179 x 170
|
10 1/4 x 7 1/16 x 6 11/16
|
121R
|
208 x 177 x 215
|
8 1/4 x 7 x 8 1/2
|
124
|
265 x 175 x 214
|
10 7/16 x 6 7/8 x 8 7/16
|
124r
|
262 x 177 x 218
|
10 3/8 x 7 x 8 5/8
|
151R
|
188 x 125 x 225
|
7 7/16 x 4 15/16 x 8 7/8
|
59
|
255 x 193 x 196
|
10 1/16 x 7 5/8 x 7 3/4
|
60
|
332 x 160 x 225
|
13 1/16 x 6 5/16 x 8 7/8
|
61
|
192 x 162 x 225
|
7 9/16 x 6 3/8 x 8 7/8
|
62
|
225 x 162 x 225
|
8 7/8 x 6 3/8 x 8 7/8
|
63
|
258 x 162 x 225
|
10 3/16 x 6 3/8 x 8 7/8
|
64
|
296 x 162 x 225
|
11 5/8 x 6 3/8 x 8 7/8
|
Baterie grupy 65
|
306 x 192 x 192
|
12 1/16 x 7 9/16 x 7 9/16
|
66
|
306 x 192 x 194
|
12 1/16 x 7 9/16 x 7 11/16
|
67r
|
231 x 175 x 176
|
9 1/8 x 6 7/8 x 6 15/16
|
70
|
208 x 179 x 186
|
8 3/16 x 7 1/16 x 7 5/16
|
71
|
208 x 179 x 216
|
8 3/16 x 7 1/16 x 8 1/2
|
72
|
230 x 179 x 210
|
9 1/16 x 7 1/16 x 8 1/4
|
73
|
230 x 179 x 216
|
9 1/16 x 7 1/16 x 8 1/2
|
74
|
260 x 184 x 222
|
10 1/4 x 7 1/4 x 8 3/4
|
Baterie grupy 75
|
230 x 179 x 186
|
9 1/16 x 7 1/16 x 7 5/16
|
76
|
334 x 179 x 216
|
13 1/8 x 7 1/16 x 8 1/2
|
77
|
306 x 184 x 222
|
12 1/16 x 7 1/4 x 8 3/4
|
Baterie grupy 78
|
260 x 179 x 186
|
10 1/4 x 7 1/16 x 7 5/16
|
79
|
307 x 179 x 188
|
12 1/16 x 7 1/16 x 7 3/8
|
Baterie grupy 85
|
230 x 173 x 203
|
9 1/16 x 6 13/16 x 8
|
Samochód pasażerski i światło
Komercyjne baterie 6V (3 komórki)
|
1
|
232 x 181 x 238
|
9 1/8 x 7 1/8 x 9 3/8
|
2
|
264 x 181 x 238
|
10 3/8 x 7 1/8 x 9 3/8
|
2e
|
492 x 105 x 232
|
19 3/8 x 4 1/8 x 9 1/8
|
2n
|
254 x 141 x 227
|
10 x 5 9/16 x 8 15/16
|
17HF
|
187 x 175 x 229
|
7 3/8 x 6 7/8 x 9
|
19l
|
216 x 178 x 191
|
8 1/2 x 7 x 7 1/2
|
Ciężki komercyjny i
Specjalny ciągnik 12V (6 ogniw)
|
3ee
|
491 x 111 x 225
|
19 5/16 x 4 3/8 x 8 7/8
|
3et
|
491 x 111 x 249
|
19 5/16 x 4 3/8 x 9 13/16
|
Baterie grupy 4D
|
527 x 222 x 250
|
20 3/4 x 8 3/4 x 9 7/8
|
4dlt
|
508 x 208 x 202
|
20 x 8 3/16 x 7 15/16
|
Baterie grupy 6D
|
527 x 254 x 260
|
20 3/4 x 10 x 10 1/4
|
Baterie grupy 8D
|
527 x 283 x 250
|
20 3/4 x 11 1/8 x 9 7/8
|
12t
|
179 x 177 x 202
|
7 1/16 x 6 15/16 x 7 15/16
|
28
|
261 x 173 x 240
|
10 1/4 x 6 13/16 x 9 7/16
|
29h
|
334 x 171 x 232
|
13 1/8 x 6 3/4 x 9 1/8
|
30h
|
343 x 173 x 235
|
13 1/2 x 6 13/16 x 9 1/4
|
Baterie grupy 31
|
330 x 173 x 240
|
13 x 6 13/16 x 9 7/16
|
Pojazd elektryczny 6 V.
Baterie (3 ogniwa)
|
Grupa baterii GC2
|
264 x 183 x 277
|
10 3/8 x 7 3/16 x 10 7/8
|
Grupa baterie GC2H
|
264 x 183 x 295
|
10 3/8 x 7 3/16 x 11 5/8
|
Pojazd elektryczny baterie 8V (4 komórki)
|
Baterie grupy GC8
|
264 x 183 x 277
|
10 3/8 x 7 3/16 x 10
7/8
|
Grupa baterie GC8H
|
264 x 183 x 295
|
10 3/8 x 7 3/16 x 11
5/8
|
Baterie pojazdu elektrycznego 12V (6 komórek)
|
Baterie grupy GC12
|
327 x 183 x 277
|
12 7/8 x 7 3/16 x 10
7/8
|
Komercyjne/morskie baterie 8V (4 ogniwa)
|
981
|
527 x 191 x 273
|
20 3/4 x 7 1/2 x 10
3/4
|
982
|
546 x 191 x 267
|
21 1/2 x 7 1/2 x 10
1/2
|
983
|
622 x 191 x 267
|
24 1/2 x 7 1/2 x 10
1/2
|
984
|
699 x 191 x 267
|
27 1/2 x 7 1/2 x 10
1/2
|
985
|
683 x 216 x 273
|
26 7/8 x 8 1/2 x 11
3/4
|
Baterie 12V ogólnego celu (6 ogniw)
|
Baterie grupy U1
|
197 x 132 x 186
|
7 3/4 x 5 3/16 x 7
5/16
|
Baterie grupy U1R
|
197 x 132 x 186
|
7 3/4 x 5 3/16 x 7
5/16
|
U2
|
160 x 132 x 181
|
6 5/16 x 5 3/16 x 7
1/8
|
Ordnance 12V akumulatory (6 ogniw)
|
2h
|
260 x 135 x 227
|
10 1/4 x 5 5/16 x 8
15/16
|
6t
|
286 x 267 x 230
|
11 1/4 x 10 1/2 x 9
1/16
|
Ordnance 24V akumulatory (12 ogniw)
|
4h
|
273 x 262 x 229
|
10 3/4 x 10 5/16 x 9
|
Baterie komercyjne do płukania podłogowego (3 ogniwa)
|
901
|
298 x 181 x 302
|
11 3/4 x 7 1/8 x 11
7/8
|
902
|
302 x 181 x 371
|
12 x 7 1/8 x 14 5/8
|
903
|
302 x 181 x 432
|
12 x 7 1/8 x 17
|
Baterie komercyjne 12V 12V (6 ogniw)
|
920
|
356 x 171 x 311
|
14 x 6 3/4 x 12 1/2
|
921
|
397 x 181 x 378
|
15 3/4 x 7 1/8 x 14 7/8
|
Wykres 2: Popularna tabela wielkości grupy baterii
Często zadawane pytania [FAQ]
1. Jakiego rodzaju baterii potrzebuję do mojego samochodu?
Rodzaj baterii potrzebnej do samochodu zależy od kilku czynników, w tym produkcji pojazdu, modelu, wielkości silnika i wymagań elektrycznych pojazdu.Zasadniczo większość samochodów stosuje standardową akumulator ołowiowy lub bardziej zaawansowane typy, takie jak chłonna mata szklana (AGM), a nawet litowo-jonowe dla nowszych modeli.
2. Czy baterie AGM są lepsze?
Baterie AGM (mata chłonna) mają kilka zalet w stosunku do tradycyjnych akumulatorów ołowiowych.Są zaprojektowane, aby lepiej obsługiwać powtarzające się cykle ładowania i rozładowywania i są bardziej odporne na wibracje, dzięki czemu są idealne do pojazdów z technologią start i wysokiego zapotrzebowania elektronicznego.
3. Jaka jest wada akumulatorów AGM?
Podczas gdy akumulatory AGM oferują wiele zalet, mają one pewne wady.Podstawową wadą jest koszt;Baterie AGM są znacznie droższe niż tradycyjne zalane akumulatory ołowiowe.Wymagają również określonego rodzaju ładowarki i starannego ładowania, aby uniknąć przeładowania.Wreszcie, jeśli są głęboko zwolnione (poniżej 50% pojemności), mogą mieć krótszą żywotność w porównaniu z tym, kiedy są regularnie uzupełniane.
4. Ile woltów to akumulator samochodowy?
Standardowy akumulator samochodowy to bateria 12-woltowa.
5. Co oznacza grupa BCI 24?
BCI Group 24 odnosi się do standardu klasyfikacji ustalonej przez Battery Council International, która kategoryzuje baterie nie tylko na podstawie ich wymiarów fizycznych, ale także z ich ustalania i rodzaju terminalu.